donderdag 6 augustus 2020

Donderdag: terugreis


Rond half 7 opgestaan en Joep begint meteen aan zijn wandeling, met foto’s deze keer.
Wat een blauwe lucht en de maan zie je ook nog. En ik zit al op het balkon.
Ik wacht op de verse broodjes en ga lekker ontbijten. Joep eet zijn yoghurt met muesli. Daarna het laatste inpakken en rond 8.00 uur vertrekken we. Natuurlijk heb ik vele foto’s gemaakt, terwijl Joep naar beneden scheurt. Eindelijk kan hij gas geven, haha. Ik geniet maar van het schitterend uitzicht.












En toen waren we om 8.40 uur van de berg af. We zaten natuurlijk op 1300 m hoogte, dus het duurde wel even.
We gaan nu via Innsbruck bij Kufstein de grens over. Daarvoor willen we nog even tanken en sigaretten kopen.




Langs de weg kost de diesel 1,46 euro, dus we zoeken even waar we de weg af kunnen gaan. Dichtbij Kufstein zien we op de Tomtom dat er een tankstation is. Dit is een mooie nieuwe 24 uurs station met diesel voor 1,02 euro. Goeie deal. Nu ik mijn sigaretten nog. Een supermarkt binnen gaan, had ik geen zin in. Dus we rijden even door. En ineens zijn we bij de grens, waar nog een benzinestation is, maar helaas op Duitse grond. Dus geen sigaretten. Dat is balen. Rond 10.00 uur zijn we dan in Duitsland, waar we deze keer niet stoppen bij de Chiemsee, omdat we die al voorbij zijn.

Het wordt steeds warmer. Gelukkig goed uit te houden in de auto. We stoppen een keer bij een Parkplatz en een keer bij een rasthof, waar ik ook sigaretten koop voor 71 euro. Bijna 16 euro duurder dan in Oostenrijk, maar 11 euro goedkoper dan in Oisterwijk. 

Om 16.00 uur stoppen we bij een, voor ons, nieuwe outlet, waar ze ook een Esprit hebben, maar wat was het warm buiten. We zijn er naar toe gelopen en even bij een paar winkels binnen gegaan. Bij Esprit wat gekocht en daarna naar de Starbucks, waar we lekkere ijskoude drankjes hebben gekocht.

Wel raar, dat je zowel binnen als buiten een mondmasker op moet. Daarna rijden we verder. Soms met stilstaand of langzaam rijdend verkeer. Wat wordt er veel aan de weg gewerkt tussen Nurnberg en Frankfurt. Rond 18.00 uur gaan we de grens over bij Venlo. We rijden door tot aan Udenhout, waar we even langs de Mc drive gaan. Mmmmmmm, lekker. Rond 19.00 uur waren we thuis. En wat een hitte hier!! 34 graden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten