zaterdag 1 augustus 2020

Zaterdag: Gasterntal Kandersteg


We zijn vroeg op en Joep gaat eerst even sporten met zijn EMS pak. We zijn nog voor 9 uur weg. Buiten zeg ik tegen Joep nog even kijken of er regen komt. Ja, een druppel, dus ga ik nog even mijn jas en paraplu halen. Joep heeft niets nodig. Het is nog rustig op straat, want het is vandaag Onafhankelijkheidsdag in Zwitserland, dus overal hangen de vlaggen uit. Ook mag vandaag vuurwerk afgestoken worden.

Gelukkig zijn de winkels wel open, zodat we een tube kunnen kopen voor een insectenbeet op mijn been. Deze jeukt vreselijk. Joep koopt nog een ansichtkaart voor moeder. We gaan op weg naar het Waldhus in het Gasterntal, dus we lopen de Innerte Dorfstrasse helemaal uit tot aan het Internationaal Scout Centre. Maar Joep ziet ineens een Wandelweg, dus maken we een omweg door het weiland, klimmen en dalen.



Bij de Sunnbuel gondel aangekomen, steken we de straat over en beginnen aan het bospad langs de Kanter rivier.


Begint het ineens te regenen. We halen de cape uit de tas en de paraplu. En we worden toch nog zeiknat. Als het hier regent, dan ook hard. En toen wisten we niet wat te doen. Er waren natuurlijk allemaal stroompjes water op de berg en de stenen zouden glad zijn. We lopen een stukje door en bekijken het dan.


We gaan verder over echt wel steile paden. Joep geeft mij soms een duwtje, haha. Verschillende trapjes met touw aan de rotsen. Hierover terug lopen, zie ik toch echt niet zitten.

En we zijn ineens op de doorgaande weg.



Helaas we gaan om de tunnel heen.



Wel mooi hier.

We lopen verder.


We blijven nu op de doorgaande weg lopen. Mooi hier.





En de zon schijnt weer.


Om 10 voor 11 komen we hier aan en drinken een kop koffie. Een oploskoffie, bah. En dat voor 4,45 CHF per stuk. Wel een mooie omgeving.
Het was er best druk. Meer mensen die hun kleding aan het drogen waren in de zon.  Om 11.10 uur lopen we verder. Kijken hoever we zouden komen. We zijn hier nu in het dal, die ik vanuit de gondel kon zien.



Hierboven hangt de gondel. Even ingezoomd.

We zien daarna de watervallen. Wauw, die zijn groot.



Hierna draaien we om. Het begint te donderen in de verte en daar hebben we geen zin in. Laatste foto’s van het mooie Gasterntal.
Op een goed tempo lopen we terug. Deze keer over de doorgaande weg. Wanneer er een auto of fietser aankomt, moeten we wel echt helemaal tegen de wand gaan staan.





We lopen door 2 tunneltjes en verder naar beneden in een goed tempo.

Zodra we beneden zijn, begint het weer te regenen. Lichtjes, deze keer. Gelukkig. Daarna de lange Dorfstrasse weer door. Mijn voet begint nu toch wel erg pijn te doen. 1 keer stoppen we bij een bank, waar ik mijn voet even kan masseren. Daarna stoppen we bij de bakker, waar we taart kopen voor vanavond. En om half 1 staan we weer voor ons hotel. Volgens Joep zijn horloge hebben we 18 km gelopen, maar dit klopt niet. En ik heb mijn Iwatch niet aangezet. 

We blijven de gehele middag in het appartement. Het onweert een aantal keren en er valt heel wat regen. Niet normaal!! Voor de rest al een beetje inpakken, want morgen gaan we naar het volgende appartement in Oostenrijk, Gerlos. We gaan dit appartement zeker missen!
Gisterenmiddag nog een leuke selfie foto gemaakt van ons schitterende uitzicht!


Vanaf 21:30u mocht er vuurwerk afgestoken worden en dat hebben we geweten. Op verschillende plekken was er zowel sier als knal vuurwerk. Om 23:15u was het afgelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten