dinsdag 4 augustus 2020

Dinsdag: Gerlos


Vandaag na 7 uur wakker. Ik had deze keer goed geslapen. Natuurlijk kijkt Joep in het dossier van moeder. Dit wordt vaak op een dag bijgehouden door de verpleging. Ze geven aan, dat ze comfortabel ligt en slaapt. 
Ze hebben hier broodjesservice, dus iedere ochtend rond 7.30 uur hangen de verse broodjes aan de deurknop. Lekker! Het heeft de gehele avond, nacht en ochtend heel hard geregen. Niet normaal. Er worden dan ook overstromingen gemeld in Karintien. Ik was ook even bang voor onze auto, haha.
Joep gaat deze keer zijn ommetje maken met een paraplu en daarna sporten met zijn pak. Ik zie op de tv de webcam van Gerlos. Het sneeuwt zelfs boven de 2000 m.

Ik drink mijn koffie tegen 10 uur buiten en zie deze koe bijna op de weg staan. Raar, dat ze hier zonder hek overal kunnen rondlopen. Misschien omdat we hier op 1300 m hoogte zitten.


Joep zit binnen te werken met de koe op de achtergrond.
Om 10.10 uur gaan we even naar Zell am Ziller, waar een Billa en Hofer is. Natuurlijk rijden we in een rij de berg af. Deze weg is een stuk langer, dat de weg uit het Grossarldal.
Bij de Hofer c.q. Aldi is het druk. Dit vindt Joep helemaal niets, al lopen we met een mondmasker. We zijn dus zo weg, misschien ook omdat ik weer een hoofdkussen wil kopen, die al zo veel op zolder liggen.... We gaan daarna naar de Billa. Wat een verademing. Helemaal niet druk en lekkere dingen, alleen de caramelco niet. Jammer, moet ik toch naar Grossarl... We rijden ook nog naar Kaltenbach, waar ik een mooie speelgoedwinkel had gevonden. Joep doet dit voor mij, maar in coronatijd moet je niet gaan funshoppen. Toch de hondjesuitbreding gevonden voor de kindjes. Erg leuk! En ook nog sigaretten voor mij. 5,50 euro, dat is goedkoop. Helaas hadden ze geen sloffen.
Rond 12.00 uur waren we weer boven op de berg in ons appartement. Hier vermaakten we ons prima tot rond 16.00 uur. Alweer bewonder ik de koeien.
Ook zie ik dat het in Oisterwijk lekker weer is, maar dat er een hittegolf aankomt.
Rond 16.00 uur is het droog en gaan we route 7a wandelen. We lopen eerst langs de Gerlosbach. Niet normaal wat een stroming. 
We lopen daarna naar boven. Over een fijn pad gaat het klimmen best goed en lach ik nog.
Maar daarna gaan we een klein steil padje op. Veel leuker vindt Joep. Nu..... ik vind het niets, haha


Wel een echt mooi bos met leuke bruggetjes op het pad.
Na een half uur komen we weer op de gewone weg uit. 

Hier zien we Gerlos liggen. Ons appartement zien we net niet liggen. Wel de boerderij boven ons.
We lopen via Gerlos en het pad naast de Bach weer terug naar het appartement. Inmiddels was het weer licht gaan regenen en hadden we 5,5 km gewandeld.

De avond hebben we weer rustig door gebracht. Vandaag niet zoveel gewandeld, 8905 stappen en 6,6 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten